Porsches, kuilen en apen - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Elvire - WaarBenJij.nu Porsches, kuilen en apen - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Elvire - WaarBenJij.nu

Porsches, kuilen en apen

Door: Elvire

Blijf op de hoogte en volg Elvire

04 Augustus 2016 | Indonesië, Medan

En weer zijn we op een avontuur!
Het begint al op maandagavond als onze vlucht met ruim 3 1/2 uur vertraging vertrekt vanaf terminal vijf op Heathrow. Terminal vijf betekent zo veel als NUL catering, er was een kleine WHSmith met sjips, cola en Toblerone. Prima avondeten...
De chauffeur van het vliegtuig besloot, inmiddels in de lucht, dat hij de vertraging onder de drie uur ging houden, de slimmerik! Het vervelende gevolg hiervan was dat hij werkelijk iedere luchtzak van London naar Singapore heeft meegepakt!
Het eerste spuugincident van deze vakantie kwam vroeg en uit onverwachte hoek...
BA staat bij ons vanaf nu bekend als Bad Aviation :-)

Toen Singapore, wat een bloedhitte, extreme luchtvochtigheid en onbeschrijfelijke rijkdom, de Porsches, Lamborghini's en Ferrari's vlogen je om de oren.
Ook de Singaporese dollars vlogen uit onze portemonnaies, maar goed dat we hier (dankzij Bad Aviation, dat dan weer wel) maar één dagje hebben vertoefd.
Dora was er trouwens ook, we kwamen haar de hele dag tegen, in haar rode jurkje met pittig bob kapsel, Dora spotting ten top en bij gebrek aan Pokémons toch nog iets te zoeken gehad!

Nu zijn we aangekomen op Sumatra en begint ons avontuur, we gaan de oerang oetan in het wild zien. We hebben de 'aap spot garantie' afgesloten en moeten en zullen ze zien. De autorit naar de jungle toe was trouwens al een avontuur op zich.
Manman, wat een barre tocht was dat..., om de beurt riepen we een 'one liner' van "hadden ze ons niet met een helikopter kunnen brengen?" tot "waarom verplaatsen ze die apen niet naar een plek dichterbij de bewoonde wereld?"
Maar na deze helletocht van een uur of vier, in een gammel busje, zonder airco, over een onverharde weg, alle vijf vol blauwe plekken van het door de auto slingeren zijn we in Bukit Lawang.
Aan de rand van het regenwoud, aan een rivier, in een kamer met een klamboe en een ventilator en in de warung de heerlijkste nasi ooit geproefd!
De eerste apen lopen, al vechtend, over het dak van de huisjes, Olle zit al met z'n kop onder de dekens :-) en de imam zingt...
We zijn er weer!

• 04 Augustus 2016 - 14:08

Bjorn:

Haha, wat waanzinnig. Geniet ervan!

• 04 Augustus 2016 - 15:10

Astrid:

Geweldig, dit beloofd weer wat. Voor jullie weer een spectaculaire vakantie en voor ons de smeuïge verhalen. Ga vooral zo door en geniet!

• 04 Augustus 2016 - 17:46

Gon Van Belle:

een geer en goortje: HILARISCH!

• 05 Augustus 2016 - 07:16

Anneke:

geweldig, ik geniet van je verhalen. Dank je wel

• 05 Augustus 2016 - 09:40

Evelien:

Goed begin is het halve werk, geniet ervan!