Kippenkoppen en wifi - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Elvire - WaarBenJij.nu Kippenkoppen en wifi - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Elvire - WaarBenJij.nu

Kippenkoppen en wifi

Door: Elvire

Blijf op de hoogte en volg Elvire

19 Juli 2017 | Maleisië, Kuala Besut

Na de overdekte, riekende, markt in Kota Bharu waar de blote dooie kippen met hun kopjes naar beneden op een houten tafeltje lagen..., hun oogjes gesloten en de vliegen er in zwermen omheen, reisden we verder.
Onze laatste bestemming wordt het paradijselijke Perhentian Besir met een blauwe zee, witte stranden en palmbomen.
De taxichauffeur die ons naar de haven brengt meldt ons dat het spitsuur is vanwege de lunch en neemt daarom allerlei vage en obscure sluipweggetjes. Wij zouden ook wel wat te lunchen lusten....
Bij de haven aangekomen staat er een miniscuul Sjinees vrouwtje extreem druk te gebaren en te schreeuwen. Ik begrijp het wel hoor, we moeten opschieten want de boot wacht, maar heb geen zin om in deze tyfushitte, met een rugzak op, te gaan rennen voor een boot.
Na een uurtje varen hebben we weer land in zicht en zijn we vooral reuze benieuwd of het tripadvisor commentaar van ene Jorinda uit Lutjebroek bewaarheid wordt. Zij schreef over een gore rioollucht..., wij kunnen niet wachten :-)!
Inderdaad..., het klopte gelukkig maar na ons eigen toiletgebruik is de vreemde rioollucht in ieder geval weg....

We hangen hier op het strand, laten ons aanvallen door agressieve zwarte visjes, dobberen wat op onze HEMA tompouce en doen verder niks...
Nouja niks, de mannen zijn druk met het aan de praat krijgen van de internetbundel op mijn nieuw aangeschafte Vivo telefoon. Ik snap er niks van en ben sowieso telefoonloos op vakantie maar zo'n bundel kost hier niks en de jongens krijgen nare afkickverschijnselen zonder bereik :-)
Verder beoordelen we de gasten van het hotel en raden we naar hun land van herkomst. Bij de Sjinezen is het niet lastig raden, ze tuffen steeds maar op het strand....
Vandaag hebben we gesnorkeld, ook ik! Tien punten!
Er waren zeeschildpadden en ook ik heb ze deze keer gezien, grazend, zwemmend en boven de zeespiegel naar adem happend.
Ook ik hapte naar adem..., in mijn enthousiasme dook ik iets te diep en liep de snorkel vol, halve zee in mijn longen, maar wel een schildpad gezien.

• 19 Juli 2017 - 16:05

Gon:

hahaha groetjes

• 19 Juli 2017 - 16:06

Ingrid:

• 19 Juli 2017 - 16:50

Deliana :

Lijkt wel of je vakantie hebt :)

Astrid:

Weer geweldig geschreven: foto's zijn bij jouw verhaal overbodig! Genieten jullie samen nog van de laatste bestemming!

• 19 Juli 2017 - 17:42

Elise:

Nog veel plezier de laatste daagjes!

• 20 Juli 2017 - 09:02

Willi Wonka:

Gratis Dr.Fish behandeling? Wat een luxe! En over de VIVO hebben we het nog..... ;-) Nog even veel plezier, we redden het nog wel een week zonder jouw chaos hahahaha (maar missen het ook wel een beetje.....)

• 21 Juli 2017 - 07:00

Cocos:

Het zoveelste super verslag, de goude griffel komt eraan hoor. Chaos alim maar wat een talent mevrouw van Belle. Waarom heb jij geen schrijfruimte in de Libelle,Margriet.
    Geniet lieverds na de vakantie weer een Kipevent plannen