IluvKl en mevrouw Manuputty - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Elvire - WaarBenJij.nu IluvKl en mevrouw Manuputty - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Elvire - WaarBenJij.nu

IluvKl en mevrouw Manuputty

Door: Elvire

Blijf op de hoogte en volg Elvire

03 Juli 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

Een vliegtuig vol met passagiers met een ernstige dieetwens..., de schattige bebaarde steward met kaal haar liep, al wapperend met zijn handjes, af en aan met de speciale menuutjes. Glutenvrij voor stoel 43F, 52C en 48D en iets onbekends (lactose-intolerant met pinda allergie en half gluten vrij ofzo) voor de mevrouw voor me in stoel 41E. Deze dame zag er trouwens van achteren uit alsof ze minstens 87 was qua grijze krullen en na het eten van haar dieetmaaltijd rook ze ook zo! Afzien XXL, twee slapende jongens tegen me aan, een ontplofte dame voor me en een huilfilm op het televisietje, Kuala Lumpur...., we komen eraan! :-)
Nadat we gisteren hoofdzakelijk lekker en veel gegeten hebben, op straat, op plastic stoeltjes, aan een plakkend oranje tafeltje stond er vandaag een sportieve activiteit op het programma...
...hoe verzinnen we het toch iedere keer weer?! Eerste dag na aankomst, jetlag, 37 graden, extreem hoge luchtvochtigheid en dan iets sportiefs...
We gingen fietsen met Mohd, een vriendelijke Maleische fietsdude die weliswaar te laat op het afgesproken tijdstip was (waardoor ik heel even in euforie dacht onder de fietstocht uit te kunnen komen) maar die ons verzekerde dat hij de verloren tijd aan het einde van de fietstocht goed zou maken! Jottum!
De mannen kregen allen een stoere mountainbike met sneeuw(!) banden en ik een truttige damesfiets met een draadmandje voorop. Hatsa, daar was gelukkig al vrij snel de eerste bezienswaardigheid, op adem komen.., tis me ontschoten maar het gebouw had iets te maken met of de Engelse overheersing, of met de Portugese, of met de Nederlandse of met een van de vele oorlogen... ik had het zo warm dat alle woorden als een soort brij mijn hoofd binnenkwamen en daar nog even door knikkerden. Ik knikte steeds als had ik het begrepen maar moest wel af en toe aan de mannen vragen om mij even bij te praten. De grootste moskee, nog een oorlogsmonument, de botanische tuin, de oudste moskee, wat steile, venijnige klimmetjes, de kleinste moskee....
Na een extreme kol in de vierde categorie gaf gelukkig ook Olivier er de brui aan. Bood Sam, de gentleman, aan om op de damesfiets verder te gaan, gooide ik ter verkoeling ons drinkwater over Olles witte krullen en kregen we van Mohd iets lekkers uit een bananenblad!
Alles komt goed...., altijd!
Ik hoop het ook voor Sam, gaat hij wel of niet over naar 5V..., na een jaar niet heel veel uitspoken horen we we vandaag of morgen 'the verdict' van mevrouw Manuputty, de zware shag rokende mentrix... Zijn telefoon staat op z'n allerhardst en als 'we' overzijn gaan we het vieren! Malay style, met saté, nasi lemak, zoete gefrituurde aardappelschillen en het indoor pretpark, met airco, aan de overkant van de straat!

  • 03 Juli 2017 - 16:16

    Wendeline:

    Nou dat begint er al op te lijken! Vakantie XXL! Have fun lieve mensen, intussen zal ik morgen hopelijk Teun kunnen ontdoen van haar pennen! XXX

  • 03 Juli 2017 - 23:18

    Ingrid:

    Heerlijk weer van jullie verhalen genieten! Fijne vakantie en ik ga duimen voor Sam... x

  • 04 Juli 2017 - 11:15

    Nel Van Egmond:

    Lieve Allen,
    Wat leuk om jullie weer te mogen volgen! En wat een spannende reis weer! Is iedereen over bij jullie? Bij Aj ook! Gefeliciteerd allemaal. Tot de volgende bijdrage. Slamat djalan! ( goede reis). Nel

  • 04 Juli 2017 - 16:48

    Damaris:

    Jaaaaaaa, mijn leven is niet compleet zonder jouw reisverslagen vol tenamomenten!! Leuk om op afstand mee te mogen genieten! Have fun en gedraag jullie vooral niet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elvire

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 9031

Voorgaande reizen:

13 Juli 2018 - 31 Juli 2018

Sri Lanka 2018

01 Juli 2017 - 23 Juli 2017

Maleisië 2017

11 Februari 2017 - 14 Februari 2017

Malaga 2017

01 Augustus 2016 - 21 Augustus 2016

Sumatra 2016

29 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Thailand 2015

03 Augustus 2014 - 30 Augustus 2014

Indonesië 2014

Landen bezocht: