Zeemeerminnen en ander vrouwvolk - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Elvire - WaarBenJij.nu Zeemeerminnen en ander vrouwvolk - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Elvire - WaarBenJij.nu

Zeemeerminnen en ander vrouwvolk

Door: Elvire

Blijf op de hoogte en volg Elvire

21 Juli 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ff serieus..., er zijn een aantal strand gerelateerde zaken waar ik mij over blijf verbazen. Hoe is het bijvoorbeeld mogelijk dat sommige mensen met veel gratie uit de zee ontstijgen zonder dat ze al struikelend en hinkelend de venijnig uitstekende stukjes koraal ontwijken, als een soort Halle Berry maar dan zonder het oranje badpak...
Puntje twee qua verbazing betreft het opstappen op een drijvend luchtbed zonder jezelf volslagen belachelijk te maken...., mij lukt het pas na poging zeven en dan ook nog pas als Sam mijn linkerbeen op het luchtbed takelt....
Verwondering nummer drie zijn de moeders die, bevallig zittend in het zand, een zandkasteel bouwen alsof het hun dagelijks werk is en dan zandloos en geheel onbezweet opstaan en alsof er niets gebeurd is weer gaan liggen op hun zandloze handdoek...
Ik ben, ondanks dat ik praktisch op het strand ben opgegroeid, geen keurige strandvrouw. Wat ik wel kan, is van zand zeemeerminnen maken, ben er zelluf duidelijk geen :-)

We hebben vanochtend de paradijselijke Perhentians weer verlaten en hebben een lange boot, taxi, vliegtuigreis achter de rug. We zijn weer in KL, lekker hoor, bewoonde wereld!
Het hotel waar we deze keer verblijven bevindt zich in een iets dubieuzere buurt..., we waren zojuist getuige van een ware heksenjacht in de hotel lobby. Er werd een dame op 25 centimeter hoge, gouden hakken met een jurkje tot net over de kont geweigerd de lift in te gaan. De reden was simpel, ze was geen gast van het hotel, maar dat vond deze mevrouw geen reden en zij vermoedde discriminatie van het vrouwelijk geslacht in het algemeen en zichzelf in het bijzonder.
Er werd gescholden, gegooid met zeepdispensers (waar die nou opeens vandaan kwamen?) en de hele lobby, inclusief een handvol Europeanen (lees wij) stonden vol sensatiezucht toe te kijken...
De mevrouw koos uiteindelijk, al tierend en met al haar trots onder haar arm, het hazepad.
Nu lekker slapen en morgenvroeg naar huis...., ook weer fijn :-)
Tijn, Teuntje en Gon, we komen er weer aan!

• 21 Juli 2017 - 16:53

Gon:

dat onhandige heb je niet van mij, ik zou het niet eens proberen, tot morgen