Rolexen en Apen - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Elvire - WaarBenJij.nu Rolexen en Apen - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Elvire - WaarBenJij.nu

Rolexen en Apen

Door: Elvire

Blijf op de hoogte en volg Elvire

07 Juli 2017 | Maleisië, George Town

Al slenterend en mono railend door Kuala Lumpur belanden we plots in Petaling Street midden in China Town. Een straat met evenveel merkartikelen als in de PC Hooftstraat maar dan zo nep als de pest. Sam ontpopt zich als een ware handelaar en torent met zijn 1.89 meter en vastberaden blik boven iedere chinees uit. Hij is uit op een neppe rolex, een zo lelijk mogelijke voor zo min mogelijk geld. Max en hij mogen mee naar de showroom van een plaatselijke 'juwelier', voordat Olle en ik er erg in hebben zijn ze verdwenen...
Na een kleine twintig minuten zijn ze gelukkig weer terug met een 'oplichters in het buitenland achtig verhaal', ze zijn meegenomen naar een achteraf huis met stalen hekken, een mannetje voor zich en een mannetje achter zich en met hekken die steeds op slot gingen, doodgriezelig...
Uiteindelijk is de koop niet gesloten, Sam was niet bereid tot betalen en zag uiteindelijk vijftien kraampjes verderop precies hetzelfde horloge maar dan voor €150,00 minder. Goeie deal, 'Rolex' voor €12,00 :-)
In de tempel waar ik even later, uiterst sereen, aan het rondwandelen was en de mannen buiten op het stoepje cola aan het drinken waren, ontstond enige consternatie toen er een meneer naar binnen wilde wandelen met minder serene bedoelingen....., zijn piemel hing, versierd met een roze elastiekje, uit zijn gulp. Hij werd geweigerd voor het gebed..., maar probeerde het bij de buurtempel weer..., een ordinaire potloodventer dus met een zak chips voor zijn slurf!
Pulau Pankor is onze volgende bestemming en de plek waar we eindelijk gaan horen of Sam over is, in de ene na de andere vergadering wordt hij besproken tot het uiteindelijke oordeel. Op het parelwitte strand van Coral Beach komt het verlossende telefoontje van Manuputty, tranen vloeien, tis of blijven zitten in 4V of over naar 5H. Na een halve dag bedenktijd en een gesprekje met de coördinator van school gaat Sam volgend jaar eindexamen doen....twee van de mannen in een eindexamenklas...spannond!
Ons hotel heeft behalve heerlijke pannenkoeken ook een huiskat en heel veel apen. Die apen stelen alles wat los en vast zit en als je je raam open laat staan, halen ze je hele kamer overhoop. Verder is er een hornbill stelletje dat 's morgens stipt om zeven uur fruit krijgt van de kokkin, vanochtend had ze zich verslapen, het gekrijs maakte in ieder geval mij klaarwakker!
Nu net aangekomen in Georgetown, in een antiek hotelletje. We zijn reeds van kamer gewisseld, in de eerste kamer stootte zelfs Olle en ik onze kop. Ken je na lopen te gaan ;-)
Buiten is het 'heritage day' en morgen een ander soortige Penang feestdag! Veel te doen op straat dus, ff acclimatiseren en weer door! De straat op en lekkers eten!

• 07 Juli 2017 - 21:16

Ingrid:

Heerlijk weer... fijn en spannend dat Sam ook aan de eindexamen gaat! Vooral fijn voor vaders en moeders... 2 stressende pubers :)

Enne... pas maar op bij de douane bij terugkomst met die nepper...