Eindelijk zon! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elvire - WaarBenJij.nu Eindelijk zon! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elvire - WaarBenJij.nu

Eindelijk zon!

Door: Elvire

Blijf op de hoogte en volg Elvire

19 Augustus 2015 | Thailand, Bangkok

Zeven uur in de ochtend (onmenschelijk!) op de stoomboot richting het vasteland van Thailand. Op naar het laatste stukje van onze rondreis langs olifanten, rijstvelden, regenwoud, stortregenbuien en witte stranden met palmbomen.
Terwijl de boot lekker sonoor bromt verzucht Sam dat we morgen weer lekker naar huis gaan. Tis weer mooi geweest!
De afgelopen week was heerlijk en alles wat ik verwacht had. Zon, een lauwe lichtblauwe zee, verlaten strandjes met lekke vissersbootjes en twee pubers die mij een blok aan hun actieve been vonden. Ik was zo sloom (noem het zelf uiteraard liever zen) dat ik geen zin had in actieve zaken. Potje voetballen mam? (in 43 graden), nee dank je. Ff een wandeltje richting het dorpje, nou....,, als het niet hoeft :-)! Het leverde mij veel commentaar en gehoon op, maar ik kan veel hebben qua dikke huid en trok mij er niets van aan.
Volgens Tijn was mijn actie radius maximaal 50 meter en moest er over iedere meter verder zwaar onderhandeld worden. Doe mij nog zo'n puber...., lijkt me heerlijk!
Deze bootreis brengt ons zo naar Surat Thani alwaar Poy P. ons opwacht om naar het vliegveld te brengen, vervolgens vliegen we naar Bomkok. Heel even (eigenlijk een hele nacht) heb ik nagedacht om de laatste nacht Thailand maar in een hotel op het vliegveld te logeren, want waarom zouden we het opzoeken. Ons gereserveerde hotel ligt op nog geen 300 meter van de Erewan tempel waar afgelopen maandag de bom ontplofte.
Maar we gaan toch, we hebben er wat berekeningen op los gelaten en statistisch gezien ontploffen bommen bijna nooit twee keer op dezelfde plek. Het hotel is heerlijk en bovendien verheugen we ons al sinds we drie weken geleden uit Bangkok vertrokken op de bonte avond bij 'ons' saté boertje. Het 'op de hoek van de straat' restaurantje ziet er sowieso uit alsof er een bom ontploft is, dus daar zitten we gegarandeerd veilig.
We gaan heel goed opletten. Mijden alle jongens met gele tshirts die een rugzak met pijp eruit dragen en gaan niet naar tempels, Starbucks of de Mc Donald's.
Alle verdachte personen die we tegenkomen slaan we direct in elkaar, easy peasy!
We zijn over het algemeen genomen toch twee koppen groterder dan dan de gemiddelde Thai!

• 19 Augustus 2015 - 13:04

Ingrid:

Heerlijk Zen ben je :)
    geniet van de laatste uurtjes.... dikke zoen x

• 19 Augustus 2015 - 14:58

Anneke:

Moest veel aan jullie denken, vooral na dat gedonder maandag. En hoezo, twee pubers, je hebt er toch drie!

• 20 Augustus 2015 - 10:44

Nel Van Egmond:

Wij maken ons hiere ongerust door al die vreselijke dingen op de tv over Bangkok. Wanneer komen jullie weer thuis? Goede reis enn behouden aankomst!! Groet. NEL