REGENwoud - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Elvire - WaarBenJij.nu REGENwoud - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Elvire - WaarBenJij.nu

REGENwoud

Door: Elvire

Blijf op de hoogte en volg Elvire

09 Augustus 2015 | Thailand, Krabi

Na ons trein avontuur , dat trouwens eindigde met een Wild West rit door de stad in een open air taxi (wat niet veel meer is dan een pick-up truck met een soort kooi constructie) kwamen we aan in ons hotel in een extreme achteraf wijk van Surat Thani. Kort samengevat was het deze avond weer veel 'lach en zwaaiwerk', geen restaurant in de buurt of in het hotel en dus eindigde deze avond met instant noodles uit een papieren beker, Oreo koekjes, chips en bananen op de kamer. TOP avond :-)!
Het tentenkamp was onze volgende bestemming. Vooraf was mij door collega's verteld/wijsgemaakt dat het vervoer in Thailand zeer goed geregeld was en dat het ook voor een gezin met twee pubers en een pre puber allemaal heel gemakkelijk en vooral snel zou gaan.
NOU, NIET DUS en een lang verhaal kort; naar onze tent gingen wij met een busje, gechauffeerd door Aooh (Addy voor intimi) en zijn dochter Poy, beide luisterend naar de fraaie achternaam Porno. Ik maak geen grap :-)
Het tentenhotel lag midden in het regenwoud van Kao Sok, de tenten stonden op palen, we hadden een eigen toiletje en een douche, die we deelden met tjitjaks en wat ander vaag volk en het regende tropisch...., twee dagen lang! De spelletjes kwamen uit de tas (want dat hoort bij kamperen), er werd flink vals gespeeld, gescholden, gesnitched en gelachen!
Op de tweede dag regen stond een boottocht over het stuwmeer gepland met de daarbij behorende 'hike' door het regenwoud. Mijn hemel, wat ben ik boven mijzelf uitgestegen. Eerst met een plastic regenjasje in de striemende regen met dertig kilometer per uur tegen de wind in gevaren, daarna een 'hike' door de hel van Kao Sok, over glibberige kleilagen met overal waterstromen, verraderlijke kuilen, uitstekende boomstronken, enge krabben, bloedzuigers en wat al dies meer zij. Ik heb mij kranig geweerd...., altijd een van de jongens aan mijn zijde die precies zeiden waar hun klunzige moedertje haar voeten moest neerzetten, me een hand toestaken als ik niet meer verder durfde en vooral ook moed inspraken als ik het niet meer zag zitten (al na vijf minuten en twee bijna uitglijmomenten). De tocht eindigde bij een adembenemend mooi meer, omring door bergen, bevolkt door locals die in huisjes op palen wonen en varen op bamboe vlotten...., zo mooi.
Het minpuntje was dat we ook nog terug moesten....., dit voor mij onder de bezielende leiding van Tijn die iets korter door de bocht is dan zijn broertjes, ' Jezus mam, loop nou gewoon door!'
Nu op Koh Lanta, weer gereden door de familie Porno, onderweg niet gespuugd (het was slechts een dreigementje) en terwijl we net lekker voor ons huisje zaten zong de Imam van 'Allah Akbar'.
Als nou ook nog een keer de zon door gaat breken, kan het niet meer stuk!

• 10 Augustus 2015 - 01:50

Wendeline :

Het klinkt weer hilarisch! Wat een avontuur. En een beetje ontbering is zó goed voor een mens! Zegt zij, die dit allemaal nooit zou durven! ;-)

• 10 Augustus 2015 - 09:49

Nel Van Egmond:

Heb zeer veel bewondering dat jullie deze levensbedreigende tocht hebben overleefd. Zitten jullie daar precies in de moessontijd? Of is dit een survival tocht? Voorzichtig maar en veel plezier. Wacht met spanning op jullie volgende verslag. Liefs, NEL

• 10 Augustus 2015 - 13:41

Anneke:

Wat een geluk dat je 4 stoere mannen bij je hebt. Dappere Dodo

• 10 Augustus 2015 - 15:24

Deliana :

Gelukkig is het vakantie en dus leuk! Laat de verslagen komen, een feest om te lezen!