Dolfijnen - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Elvire - WaarBenJij.nu Dolfijnen - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Elvire - WaarBenJij.nu

Dolfijnen

Door: Elvire

Blijf op de hoogte en volg Elvire

13 Augustus 2014 | Indonesië, Singaraja

Kwart voor zes, pikkedonker, de zee raast, vleermuizen ontwijken onze koppen ternauwernood en slaapdronken klimmen we over het hekje naar het strand.
Mo, de huishond is al wakker en daast over het strand. In de verte nadert de prauw waarmee we dolfijnen gaan kijken. Keurig op een rijtje zitten we, de zon komt prachtig oranje op en na een half uurtje varen over een behoorlijk onstuimige zee komen we in de buurt van waar de dolfijnen zijn. Geen dolfijn te spotten, wel heel veel andere prauwen met slaperige toeristen. De dolfijnen slapen nog of zijn nog niet losgelaten..., net na de grap dat we het Dolfinarium even moeten bellen springen ze aan alle kanten langs de boot uit het water. Wat een spektakel! Het is ontroerend mooi, hele dolfijnen families die speciaal voor ons (en de rest) hun kunsten vertonen. Na de afspraak dat de kapitein met spraakgebrek (ipv een f zegt hij een p, een dolfijn is dus voor ons vanaf nu altijd een dolpin) ons van de week komt ophalen om te snorkelen zet hij ons weer voor de deur van ons huis af.
's Middags doen we de GitGit waterval, onze chauffeur blijkt hetzelfde spraakgebrek te hebben, het zal iets Balinees zijn :-), hij noemt zichzelf een 'draiper', wat ons rete hilarisch in de oren klinkt!
Die waterval had overgeslagen kunnen worden, het was een pleuriseind lopen (daar ben ik tegen), de verkopers van oleh oleh (souvenirs) van ons afslaand, lopend langs allerlei enge kippen (volgens Olle) en koffie schijtende katten komen we aan bij een straal water. Tsja...., leuk?! De heren hebben nog even gezwommen en toen weer terug naar onze eigen Gouden Kooi.
Morgen snorkelen..., heb vandaag geoefend in het zwembad, een stikkende walvis is er niets bij! Komt goed :-))

• 13 Augustus 2014 - 11:39

Colette:

De ochtend begon met Bond....James Bond oftewel Max met nieuwe profielfoto met een detail van Pisco.
    Je verslag is weer prachtig El4, het is genieten om te horen wat jullie zien, of het nu gaat om tranen in de ogen door prachtige springende dolfijnen of koffie schijtende katten....care......have fun @Balie. Knuffel voor allemaal X

• 13 Augustus 2014 - 14:29

Ju, :

Wat een heerlijke verslagen! Ik geniet mee. Dikke kus!

• 13 Augustus 2014 - 23:15

Astrid:

Ik zie het allemaal voor me... Leuk! Geniet nog lekker verder met z'n 5en.