Meemakingen - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Elvire - WaarBenJij.nu Meemakingen - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Elvire - WaarBenJij.nu

Meemakingen

Door: Elvire

Blijf op de hoogte en volg Elvire

09 Augustus 2014 | Indonesië, Sanur

Toch nog even snel wat meemakinkjes vanaf Java voordat het Bali avontuur begint.
Al lopende op Malioboro Straat kom je regelmatig dames tegen die dan vanonder hun jurk heel snel een papieren bekertje tevoorschijn halen..., bedelarinnen dus. Ik voel mij op Java echt een rijke Tata dus gaf ik de vrouw een bankbiljet in het bekertje. Even later kwam ik haar weer tegen en deed zij weer haar truc met het bekertje, toen ik daarop nee schudde (ik ben wel goed, maar niet gek) bleek zij opeens over een heel arsenaal verstaanbare scheldwoorden te beschikken. Zelfs ik kon er nog wat van leren..., motherfuckers!
In taxi"s moet altijd wat geconverseerd worden met de chauffeur, het gaat vaak al snel over eten. Onze "driver" wilde ons vertellen hoeveel soorten sateh er waren in Yokjakarta, aangezien wij er niets van begrepen deed hij ieder dier na..., hilariteit alom, een hinnikende taxi chauffeur!
Tijn en mobiele telefoons is geen gelukkig huwelijk, liet hij net voor vertrek zijn eigen telefoon (net na een reparatie) te pletter vallen in de achtertuin, vervolgens laat hij in Yokjakarta zijn telefoon in een taxi liggen....., wat een lieve chauffeur, hij kwam hem terugbrengen bij het restaurant waar hij ons had afgezet. Zie je, we worden nu allemaal boeddhist, wie goed doet, goed ontmoet...., komt toch doordat ik de bedelaarin de eerste keer wel geld gegeven heb. :-)
Heb ik nog anekdotes over boerende moskee zangeres, Olle die in de warmte geen erger scheldwoord voor ons weet te verzinnen dan "toerist" en dansende gesluierde moslima's in het hotel! Bewaar ik voor tijdens koffies in Nederland!
Nu net op Bali, wat een verschil! Meer kan en wil ik er nog niet over zeggen, eerst even acclimatiseren.

  • 09 Augustus 2014 - 11:47

    Hellen:

    Klinkt heerlijk allemaal! Die taxuchauffeur wel een goede tip gegeven, toch? Album met fotos toch wel klaar in overveen? Veel plezier nog! Smak

  • 09 Augustus 2014 - 12:05

    Gon:

    weer een leuk verslag dochter, ik geniet ervan, groetjes en veel plezier!!!!

  • 09 Augustus 2014 - 14:59

    Lidy Fockens:

    Leuk en gezellig om jullie wedervarendheden te lezen!
    PS jullie hoeven echt geen Boeddhisten te worden, hier in HOLLAND kun je ook" goed doen" en "ontmoeten". ik ben dus blij dat er goed gescholden is door de bedelaresse!!!dat zet een mensch weer met beide benen op de grond,nietwaar!?
    Geniet maar veel en ik kijk uit naar het volgende verhaal.

  • 11 Augustus 2014 - 14:57

    Colette:

    Deel 1 gelezen. Kom ik er na dagen achter dat jullie in de Spam-box zijn beland. Zijn en blijven rare gasten in het Indonesische, denk dat jullie nog veel aparte dingen gaan meemaken. Veel plezier op Bali. Ik ga even genieten van deel 2.....laters X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elvire

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 9006

Voorgaande reizen:

13 Juli 2018 - 31 Juli 2018

Sri Lanka 2018

01 Juli 2017 - 23 Juli 2017

Maleisië 2017

11 Februari 2017 - 14 Februari 2017

Malaga 2017

01 Augustus 2016 - 21 Augustus 2016

Sumatra 2016

29 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Thailand 2015

03 Augustus 2014 - 30 Augustus 2014

Indonesië 2014

Landen bezocht: